Αθήνα 29.11.2025
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Νο 28
Φορολογική «Παγίδα» για τους συνδρομητές της VODAFONE: Ελλιπείς και λογιστικά άκυρες οι αποδείξεις πληρωμών της ηλεκτρονικής πλατφόρμας
Σοβαρά ερωτήματα για την ποιότητα των ψηφιακών υπηρεσιών και τη φορολογική εγκυρότητα των παραστατικών της Vodafone Ελλάδας εγείρονται μετά από καταγγελίες συνδρομητών.
Διαπιστώθηκε ότι κατά την Online πληρωμή λογαριασμού ή ανανέωση χρόνου ομιλίας (συμβόλαια/καρτοκινητή/ μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα και την εφαρμογή (app) της V
odafone, η «Απόδειξη Πληρωμής» που παράγεται δεν αναγράφει κανένα στοιχείο ταυτοποίησης του συνδρομητή (ούτε καν τα ελάχιστα όπως Αριθμό Τηλεφώνου ή Μητρώο Συνδρομητή), παρά μόνο το ποσό, την ημερομηνία και έναν κωδικό συναλλαγής.
Η πρακτική αυτή της Vodafone εκθέτει τους πελάτες της σε ταλαιπωρία, καθώς την ίδια στιγμή τα αυτοματοποιημένα email επιβεβαίωσης περιέχουν κανονικά τα στοιχεία σύνδεσης. Αυτό αποδεικνύει ότι η εταιρεία κατέχει τα δεδομένα και δεν υπάρχει κανένα νομικό κώλυμα (GDPR) για την εμφάνισή τους. Παρ’ όλα αυτά, η επίσημη φόρμα της απόδειξης παραμένει ελλιπής και άνευ ταυτοποίησης με τον λογαριασμό ή το καρτοκινητό. Επιπλέον ο χρήστης για να προχωρήσει σε πληρωμή γνωρίζει ή τον αριθμό μητρώου συνδρομητή ή τηλεφώνου, παρόλα αυτά η απόδειξη τα αποκρύβει.
Η πρακτική της Vodafone δημιουργεί αδιέξοδο σε ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρήσεις, οι οποίοι λαμβάνουν αποδείξεις από την πλατφόρμα της εταιρείας που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν νόμιμα ως φορολογικά στοιχεία, καθώς αδυνατούν να ταυτοποιηθούν και να συσχετιστούν με τον επαγγελματικό αριθμό τηλεφώνου.
Επιπλέον, η επίκληση της εταιρείας ότι οι αποδείξεις διαβιβάζονται στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ αποτελεί μισή αλήθεια που παραπλανά τους επαγγελματίες. Η διαβίβαση γίνεται ως ανώνυμη Λιανική Πώληση, χωρίς συσχέτιση με το ΑΦΜ του λήπτη (αφού δεν ζητείται). Συνεπώς, για την εφορία, η δαπάνη αυτή είναι «ορφανή» και δεν μπορεί να κατοχυρωθεί ως έξοδο της επιχείρησης αυτόματα, ενώ η «χειροκίνητη» καταχώριση είναι αδύνατη λόγω της έλλειψης στοιχείων (αριθμού τηλεφώνου) πάνω στο παραστατικό.
Εφιστούμε την προσοχή σε όλους τους πελάτες της Vodafone:
- Οι αποδείξεις που εκδίδονται αυτή τη στιγμή από την πλατφόρμα (Online πληρωμή λογαριασμού κ.λ.π.) ενδέχεται να είναι φορολογικά άχρηστες λόγω έλλειψης στοιχείων.
- Καλούμε την Vodafone να προχωρήσει άμεσα στην τεχνική διόρθωση των παραστατικών της, όπως ήταν πριν τον Απρίλιο 2024, σεβόμενη τις φορολογικές ανάγκες και ορθής αρχειοθέτησης των πελατών της, να σταματήσει να κρύβεται πίσω από τυποποιημένες απαντήσεις.















