• Πρόσφατα

ΔΙΑΚΟΠΕΣ 2013

11 Ιουλίου, 2013
Ανάκληση τυριών Cheddar λόγω παρουσίας του μικροβίου Listeria Monocytogenes

Ανάκληση μπαρών πρωτεΐνης

17 Απριλίου, 2025
ΕΥΧΕΣ από τον πρόεδρο και το ΔΣ του ΙΝΚΑ

ΕΥΧΕΣ από τον πρόεδρο και το ΔΣ του ΙΝΚΑ

14 Απριλίου, 2025
Άλλο ένα ακριβό Πάσχα για τους πολίτες καταναλωτές 

Άλλο ένα ακριβό Πάσχα για τους πολίτες καταναλωτές 

13 Απριλίου, 2025
Όχι άλλο δούλεμα με τις τιμές των καυσίμων.

Όχι άλλο δούλεμα με τις τιμές των καυσίμων.

8 Απριλίου, 2025
Θέλουμε ελέγχους και όχι λόγια χωρίς ουσία

Θέλουμε ελέγχους και όχι λόγια χωρίς ουσία

3 Απριλίου, 2025
Όχι στην εισαγωγή αιγοπροβάτων στην Ελλάδα

Όχι στην εισαγωγή αιγοπροβάτων στην Ελλάδα

30 Μαρτίου, 2025
Kοινή δράση Συνήγορος του Καταναλωτή με την ΕΣΕΕ

Kοινή δράση Συνήγορος του Καταναλωτή με την ΕΣΕΕ

17 Μαρτίου, 2025
15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

13 Μαρτίου, 2025
Η Ε.Ε. αλλάζει τις προδιαγραφές των κινητών συσκευών προς όφελος των Καταναλωτών & του Περιβάλλοντος

Η Ε.Ε. αλλάζει τις προδιαγραφές των κινητών συσκευών προς όφελος των Καταναλωτών & του Περιβάλλοντος

12 Μαρτίου, 2025
Ανάκληση τυριών Cheddar λόγω παρουσίας του μικροβίου Listeria Monocytogenes

Ανάκληση τυριών Cheddar λόγω παρουσίας του μικροβίου Listeria Monocytogenes

8 Μαρτίου, 2025
Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

28 Φεβρουαρίου, 2025
Η ακρίβεια καλά κρατάει παρά τις διαψεύσεις της κυβέρνησης 

Η ακρίβεια καλά κρατάει παρά τις διαψεύσεις της κυβέρνησης 

27 Φεβρουαρίου, 2025
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Aπορρήτου
  • Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • Πολιτική Cookies
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
  • Σύνδεση
  • Αρχική
  • ΙΝΚΑ
    • Τι είναι το ΙΝΚΑ
    • Ιστορία – Όραμα – Στόχοι
    • Καταστατικό ΙΝΚΑ
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ενώσεις – Μέλη
  • Δελτία Τύπου
    • Συνεντεύξεις
    • Περιοδικά – Εκδόσεις
  • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Συλλογικές Αγωγές
    • Επιτροπές
    • Προγράμματα Ε.Ε.
    • Αποτελέσματα Ερευνών
  • Κατηγορίες Άρθρων
    • 3η Ηλικία
    • ΑΜΕΑ
    • Ασφάλειες
    • Γυμναστήρια – Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
    • Διατροφή
    • Εποχιακά
    • Κοινωνικά Αγαθά
      • Ενέργεια
      • Ύδρευση
      • Υγεία
      • Εκπαίδευση
      • Μεταφορές
      • Τηλεπικοινωνίες
    • Κοινωνικά Θέματα
    • Οικονομία
    • Παραπλανητική Διαφήμιση
    • Περιβάλλον
    • Πρωτογενής Παραγωγή
    • Ταξίδια – Καταλύματα
    • Τεχνολογία
    • Τράπεζες
  • Καταναλωτές
    • Ενημέρωση – Συμβουλές
    • Νομοθεσία & Δικαιώματα Καταναλωτή
    • Ευρωπαϊκά Θέματα
    • Προσωπικά Δεδομένα
    • Ψηφιακά Δικαιώματα
    • Δικαίωμα Υπαναχώρησης
    • Οδηγός Καταναλωτή
    • Καταγγελίες – Παράπονα
    • Φόρμα Καταγγελίας
    • Φόρμα Εγγραφής Μέλους
  • Επικοινωνία
Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
  • Αρχική
  • ΙΝΚΑ
    • Τι είναι το ΙΝΚΑ
    • Ιστορία – Όραμα – Στόχοι
    • Καταστατικό ΙΝΚΑ
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ενώσεις – Μέλη
  • Δελτία Τύπου
    • Συνεντεύξεις
    • Περιοδικά – Εκδόσεις
  • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Συλλογικές Αγωγές
    • Επιτροπές
    • Προγράμματα Ε.Ε.
    • Αποτελέσματα Ερευνών
  • Κατηγορίες Άρθρων
    • 3η Ηλικία
    • ΑΜΕΑ
    • Ασφάλειες
    • Γυμναστήρια – Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
    • Διατροφή
    • Εποχιακά
    • Κοινωνικά Αγαθά
      • Ενέργεια
      • Ύδρευση
      • Υγεία
      • Εκπαίδευση
      • Μεταφορές
      • Τηλεπικοινωνίες
    • Κοινωνικά Θέματα
    • Οικονομία
    • Παραπλανητική Διαφήμιση
    • Περιβάλλον
    • Πρωτογενής Παραγωγή
    • Ταξίδια – Καταλύματα
    • Τεχνολογία
    • Τράπεζες
  • Καταναλωτές
    • Ενημέρωση – Συμβουλές
    • Νομοθεσία & Δικαιώματα Καταναλωτή
    • Ευρωπαϊκά Θέματα
    • Προσωπικά Δεδομένα
    • Ψηφιακά Δικαιώματα
    • Δικαίωμα Υπαναχώρησης
    • Οδηγός Καταναλωτή
    • Καταγγελίες – Παράπονα
    • Φόρμα Καταγγελίας
    • Φόρμα Εγγραφής Μέλους
  • Επικοινωνία
Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
Αρχική Flashnews

ΔΙΑΚΟΠΕΣ 2013

INKA Από INKA
11 Ιουλίου, 2013
σε Flashnews, Δελτία Τύπου
0 0
A A

ΙΝΚΑ – ΔΤ 453 10.07.13

ΔΙΑΚΟΠΕΣ 2013

 Έρευνα INKA:

Το 73% των Ελλήνων σε σχέση με το 69% πέρυσι, Δεν θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές. Οι διακοπές ως δικαίωμα και θέμα υγείας, αποσβένεται σταδιακά.

Περαιτέρω μείωση του χρόνου διακοπών της Ελληνικής οικογένειας.

Αγγίζουν το 2.700 Ευρώ τα έξοδα 15 ήμερών διακοπών 4 μελούς οικογένειας.

Περισσότεροι από 73 στους 100 ‘Έλληνες χωρίς διακοπές το καλοκαίρι του 2013.

Σε πρόσφατη πανελλαδική έρευνα του ΙΝΚΑ, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 1 – 8 Ιουλίου 2013, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 545 άτομα,

ˉ       περισσότεροι από εβδομήντα τρείς στους εκατό Έλληνες καταναλωτές 73 στους 100 δήλωσαν ότι δεν προγραμματίζουν ούτε πιστεύουν ότι τελικά θα πραγματοποιήσουν διακοπές το καλοκαίρι του 2013.

ˉ       Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι: οικονομικοί λόγοι 70 %, επαγγελματική και εισοδηματική αστάθεια 20%, επαγγελματικές υποχρεώσεις και άλλοι λόγοι 10%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, από το 27% το 80% θα κάνει ολιγοήμερες διακοπές το πολύ 5 ημερών. Το μέρος καταγωγής κερδίζει έδαφος και ζωντάνια αφού εκεί θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους οι Έλληνες τουρίστες.

Οι Έλληνες διαμένουν:

ˉ       σε φιλικό ιδιόκτητο σπίτι 52%,

ˉ       σε συγγενικό-φιλικό σπίτι 28%,

ˉ       σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το 20%.

 Η διάρκεια των διακοπών όλης, οπό κοινού, της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο και τείνει να εξαλειφτεί.

Κατά το 2013, θα πραγματοποιήσει:

ˉ        4 ήμερες διακοπές το 40%,

ˉ       7 ημέρες το 25%,

ˉ       10 ήμερες το 20%,

ˉ       15 ήμερες το 13% και

ˉ       20 ήμερες μόλις το 2%.

Το ημερήσιο κόστος των διακοπών μιας τετραμελούς οικογένειας σε ξενοδοχείο ξεκινά ανάλογα με την τοποθεσία από 120 € + μεταφορικά + γενικά έξοδα, στην στεριά 120 € και στην θάλασσα νησιά εισιτήρια + αυτοκίνητο (έξοδα μετάβασης – επιστροφής, ανάλογα με το νησί π.χ. Κρήτη Χανιά + 562 €, έναντι 458 € πέρυσι.

Η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, οφείλεται κυρίως σε παράγοντες αποσυντονισμού του σύγχρονου Έλληνα ένταση της οικονομικής δυσπραγίας, – δυσανάλογες και αντίστροφες με τον πραγματικό πληθωρισμό μειώσεις αμοιβών της μισθωτής εργασίας, συντάξεων, δώρων ,επιδομάτων αδείας σε συνδυασμό με την παρεπόμενη ανάγκη για πρόσθετη εργασία) αλλά στην χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών τόσο μεταξύ γονέων όσο και κυρίως μεταξύ παιδιών και γονιών και η ανεργία που αποτελεί τυφώνα σήμερα.

Παράλληλα, εξαφανίστηκε και η γνωστή διασπορά των διακοπών σε περισσότερες εποχές (π.χ. κατά τα εορταστικά 3ήμερα, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα κλπ).

Η θάλασσα συνεχίζει να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων με 80%, των προτιμήσεων, ενώ το βουνά ‘κερδίζει’ κάποιο έδαφος σε σχέση με παλαιότερες έρευνες συγκεντρώνοντας το 20%.

Τέλος οι εκτός Ελλάδας τουριστικοί προορισμοί φέτος θα μειωθούν σε ποσοστό κοντά στο 50%.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΝΚΑ το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας 4μελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 2.700 ευρώ.

Εξάλλου, η γενική εικόνα της φετινής έρευνας του ΙΝΚΑ, συμβαδίζει και με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών που πραγματοποιήθηκαν την τελευταία περίοδο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλους φορείς σύμφωνα με τις οποίες:

Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται περισσότερο από πέρυσι πιο απαισιόδοξοι απ’ όλους τους Ευρωπαίους, οι οποίοι δεν φαίνονται λιγότερο απογοητευμένοι και όλο και περισσότεροι ακολουθούν την πορεία των Ελλήνων.

Οι Έλληνες καταναλωτές – πολίτες, εμφανίζονται απαισιόδοξοι από την συνεχή βύθιση της οικονομίας και απογοητευμένοι από τις μειώσεις του εισοδήματος εργασίας η σύνταξης με τρομακτική συχνότητα στην επιλογή αντί μάχης φυγής από τη ζωή. Μετά την συσσώρευση του πόνου, ΦΕΥΓΟΥΝ.

Ψαλίδα αισχροκέρδειας

Σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες κάθε χρόνο έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών, για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές – συχνά εξοργιστικές – σε σχέση με τον μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας.

Το φαινόμενο αυτό, επαναλαμβάνουμε μονότονα κάθε χρόνο, πρέπει να αντιμετωπισθεί, με συντονισμένες ενέργειες των ορισμένων οργάνων της Πολιτείας και με αλλαγή της νοοτροπίας των τοπικών εποπτικών αρχών (κακώς εννοούμενη τοπικιστική αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι Έλληνες και κακώς εννοούμενη ‘εθνική’ αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι ξένοι).

Εκτός των τιμών όμως, σημαντικό πρόβλημα παρουσιάζεται στα ζητήματα της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και της δημόσιας υγείας, όπου οι εξαφανίσεις των από πριν ανεπαρκών μηχανισμών ελέγχου, και η αποσταθεροποίηση από κάθε νέα κυβέρνηση του ΕΦΕΤ, έχουν δημιουργήσει δυνατότητες περαιτέρω ασυδοσίας και κινδύνων, ιδιαίτερα για τους ευκαιριακούς επιχειρηματίες, και τα All inclusive.

Η ομορφιά των πολλών και μικρών πανέμορφων καταστημάτων εστίασης και διαμονής στις δροσερές γειτονιές όλης της χώρας, κλείνουν από την ακολουθούμενη μέθοδο των γιγαντιαίων μονάδων που τα δίνουν όλα μέσα σε κατάσταση εσώκλειστων, με τη μέθοδο του όλα μέσα στο ίδιο ξενοδοχείο, All inclusive.

«Επιχειρήσεις μιας χρήσης — Πελάτες μιας χρήσης

Η ουσιαστική έλλειψη σταθερών και δη μόνιμων δομών, πολιτικής και μηχανισμών αποτελεσματικής εποπτείας (και) στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα του τουρισμού οδήγησε την — παλιότερα – πιο προσιτή στους καταναλωτές Ελληνική τουριστική αγορά σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και αναντίστοιχης ή ακόμα και συχνά όλο και ποιο κακής, ποιότητας.

Λειτουργούμε, σερβιτόροι…. και επισκέπτες με υποβολή στην ψυχολογία της –επιστράτευσης- ότι και όποιος προλάβει, δίπλα στο πρόσωπό μας τρυμπουσόν στην κολώτσεπη του τρεχάτου σερβιτόρου, χτυπητά τα μπουκάλια να προλάβει και τα άλλα τραπέζια, ιπτάμενα χέρια πάνω από την κεφαλή μας προσγειώνουν τα σερβίτσια κ.α. Ο ΧΑΜΟΣ της ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ.

Οι αιτίες αυτού του φαινόμενου είναι:

Οι ευκαιριακές επιχειρήσεις, οι οποίες στον τομέα του τουρισμού αντιπροσωπεύουν σήμερα, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από άλλους τομείς.

Οι επιχειρήσεις ή και οι επαγγελματίες που επενδύοντας στο εναλλασσόμενο της πελατείας υποβαθμίζουν έντεχνα, όλο και περισσότερο την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ή ακόμα, επιβαρύνουν, παρά το υποβαθμισμένο κόστος , τις τιμές με εξαιρετικό υπερβολικό κέρδος.

Οι πρακτικές της “αρπαχτής’’ που εκδηλώνονται με αυξανόμενη και ανεξέλεγκτη τάση, προχωρά συχνά εντελώς ανεμπόδιστα ακόμα και με παραβάσεις των κειμένων διατάξεων του νόμου και του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι:

Αφενός να έχουν γίνει απαγορευτικές οι διακοπές στην Ελλάδα για πολλούς Έλληνες καταναλωτές έστω και οι ολιγοήμερες και αφετέρου, η στροφή των ξένων τουριστών – οι οποίοι είναι κατά κανόνα στόχοι προτεραιότητας και ευκολότερα “θύματα” των κακών πρακτικών από την πλευρά των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών – προς άλλους προορισμούς.

ˉ       Είναι χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα που απέφεραν αυτές οι πρακτικές που συνεχίζονται από το ‘Ολυμπιακό Καλοκαίρι’ – όπου εκδηλώθηκαν με τον πιο υπερβολικό τρόπο – και παραμένουν σαν πρακτικές που δεν έχουν κτυπηθεί και αποτελούν καθεστώς πλέον για τα επόμενα χρόνια.

ˉ       Τα παράπονα των καταναλωτών για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (κόστος μεταφοράς ΙΧ και ατόμου) κατά την φετινή θερινή περίοδο δημιουργούν ένα επί πλέον αίσθημα ανασφάλειας για την μετακίνησή τους, άρα και για την απροθυμία τους να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στα νησιά της Ελλάδας.

 Η χώρα μας δυστυχώς, χαρακτηρίζεται πλέον διεθνώς, ως θαυμάσιος αλλά ιδιαίτερα ακριβός τουριστικός προορισμός αναλογικά προς τις παροχές.

Οι καταγγελίες ξένων οι οποίες καταγράφονται από το ΙΝΚΑ έχουν συχνά την επωδό: ‘αγαπούμε την Ελλάδα, μας αρέσει πολύ, αλλά μας βασανίζει για να μπορούμε να ξανάρθουμε’.

Tags: ΔιακοπέςΔικαιώματαΙΝΚΑ
ShareTweet
15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

13 Μαρτίου, 2025
Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

28 Φεβρουαρίου, 2025
Όχι άλλα Τέμπη

Όχι άλλα Τέμπη

27 Φεβρουαρίου, 2025
ΜΠΟΪΚΟΤAΖ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜEΡΑ ΤΕΤAΡΤΗ 

ΜΠΟΪΚΟΤAΖ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜEΡΑ ΤΕΤAΡΤΗ 

7 Φεβρουαρίου, 2025
Συνάντηση του νέου Υπ. Ανάπτυξης Τ. Θ. με μέλη του ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ

Συνάντηση του νέου Υπ. Ανάπτυξης Τ. Θ. με μέλη του ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ

26 Ιανουαρίου, 2025
ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ 17/1/23 – 11:00 – Πλατεία Κάνιγγος

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ 17/1/23 – 11:00 – Πλατεία Κάνιγγος

11 Ιανουαρίου, 2024
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Aπορρήτου
  • Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2025 Technical Support by Digilink.

Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
  • Αρχική
  • ΙΝΚΑ
    • Τι είναι το ΙΝΚΑ
    • Ιστορία – Όραμα – Στόχοι
    • Καταστατικό ΙΝΚΑ
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ενώσεις – Μέλη
  • Δελτία Τύπου
    • Συνεντεύξεις
    • Περιοδικά – Εκδόσεις
  • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Συλλογικές Αγωγές
    • Επιτροπές
    • Προγράμματα Ε.Ε.
    • Αποτελέσματα Ερευνών
  • Κατηγορίες Άρθρων
    • 3η Ηλικία
    • ΑΜΕΑ
    • Ασφάλειες
    • Γυμναστήρια – Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
    • Διατροφή
    • Εποχιακά
    • Κοινωνικά Αγαθά
      • Ενέργεια
      • Ύδρευση
      • Υγεία
      • Εκπαίδευση
      • Μεταφορές
      • Τηλεπικοινωνίες
    • Κοινωνικά Θέματα
    • Οικονομία
    • Παραπλανητική Διαφήμιση
    • Περιβάλλον
    • Πρωτογενής Παραγωγή
    • Ταξίδια – Καταλύματα
    • Τεχνολογία
    • Τράπεζες
  • Καταναλωτές
    • Ενημέρωση – Συμβουλές
    • Νομοθεσία & Δικαιώματα Καταναλωτή
    • Ευρωπαϊκά Θέματα
    • Προσωπικά Δεδομένα
    • Ψηφιακά Δικαιώματα
    • Δικαίωμα Υπαναχώρησης
    • Οδηγός Καταναλωτή
    • Καταγγελίες – Παράπονα
    • Φόρμα Καταγγελίας
    • Φόρμα Εγγραφής Μέλους
  • Επικοινωνία

© 2025 Technical Support by Digilink.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Επισκεφτείτε την Πολιτική Cookies.