• Πρόσφατα
Έρευνα INKA: Διακοπές 2016

Έρευνα INKA: Διακοπές 2016

28 Ιουνίου, 2016
Ανάκληση τυριών Cheddar λόγω παρουσίας του μικροβίου Listeria Monocytogenes

Ανάκληση μπαρών πρωτεΐνης

17 Απριλίου, 2025
ΕΥΧΕΣ από τον πρόεδρο και το ΔΣ του ΙΝΚΑ

ΕΥΧΕΣ από τον πρόεδρο και το ΔΣ του ΙΝΚΑ

14 Απριλίου, 2025
Άλλο ένα ακριβό Πάσχα για τους πολίτες καταναλωτές 

Άλλο ένα ακριβό Πάσχα για τους πολίτες καταναλωτές 

13 Απριλίου, 2025
Όχι άλλο δούλεμα με τις τιμές των καυσίμων.

Όχι άλλο δούλεμα με τις τιμές των καυσίμων.

8 Απριλίου, 2025
Θέλουμε ελέγχους και όχι λόγια χωρίς ουσία

Θέλουμε ελέγχους και όχι λόγια χωρίς ουσία

3 Απριλίου, 2025
Όχι στην εισαγωγή αιγοπροβάτων στην Ελλάδα

Όχι στην εισαγωγή αιγοπροβάτων στην Ελλάδα

30 Μαρτίου, 2025
Kοινή δράση Συνήγορος του Καταναλωτή με την ΕΣΕΕ

Kοινή δράση Συνήγορος του Καταναλωτή με την ΕΣΕΕ

17 Μαρτίου, 2025
15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

13 Μαρτίου, 2025
Η Ε.Ε. αλλάζει τις προδιαγραφές των κινητών συσκευών προς όφελος των Καταναλωτών & του Περιβάλλοντος

Η Ε.Ε. αλλάζει τις προδιαγραφές των κινητών συσκευών προς όφελος των Καταναλωτών & του Περιβάλλοντος

12 Μαρτίου, 2025
Ανάκληση τυριών Cheddar λόγω παρουσίας του μικροβίου Listeria Monocytogenes

Ανάκληση τυριών Cheddar λόγω παρουσίας του μικροβίου Listeria Monocytogenes

8 Μαρτίου, 2025
Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

28 Φεβρουαρίου, 2025
Η ακρίβεια καλά κρατάει παρά τις διαψεύσεις της κυβέρνησης 

Η ακρίβεια καλά κρατάει παρά τις διαψεύσεις της κυβέρνησης 

27 Φεβρουαρίου, 2025
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Aπορρήτου
  • Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • Πολιτική Cookies
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
  • Σύνδεση
  • Αρχική
  • ΙΝΚΑ
    • Τι είναι το ΙΝΚΑ
    • Ιστορία – Όραμα – Στόχοι
    • Καταστατικό ΙΝΚΑ
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ενώσεις – Μέλη
  • Δελτία Τύπου
    • Συνεντεύξεις
    • Περιοδικά – Εκδόσεις
  • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Συλλογικές Αγωγές
    • Επιτροπές
    • Προγράμματα Ε.Ε.
    • Αποτελέσματα Ερευνών
  • Κατηγορίες Άρθρων
    • 3η Ηλικία
    • ΑΜΕΑ
    • Ασφάλειες
    • Γυμναστήρια – Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
    • Διατροφή
    • Εποχιακά
    • Κοινωνικά Αγαθά
      • Ενέργεια
      • Ύδρευση
      • Υγεία
      • Εκπαίδευση
      • Μεταφορές
      • Τηλεπικοινωνίες
    • Κοινωνικά Θέματα
    • Οικονομία
    • Παραπλανητική Διαφήμιση
    • Περιβάλλον
    • Πρωτογενής Παραγωγή
    • Ταξίδια – Καταλύματα
    • Τεχνολογία
    • Τράπεζες
  • Καταναλωτές
    • Ενημέρωση – Συμβουλές
    • Νομοθεσία & Δικαιώματα Καταναλωτή
    • Ευρωπαϊκά Θέματα
    • Προσωπικά Δεδομένα
    • Ψηφιακά Δικαιώματα
    • Δικαίωμα Υπαναχώρησης
    • Οδηγός Καταναλωτή
    • Καταγγελίες – Παράπονα
    • Φόρμα Καταγγελίας
    • Φόρμα Εγγραφής Μέλους
  • Επικοινωνία
Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
  • Αρχική
  • ΙΝΚΑ
    • Τι είναι το ΙΝΚΑ
    • Ιστορία – Όραμα – Στόχοι
    • Καταστατικό ΙΝΚΑ
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ενώσεις – Μέλη
  • Δελτία Τύπου
    • Συνεντεύξεις
    • Περιοδικά – Εκδόσεις
  • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Συλλογικές Αγωγές
    • Επιτροπές
    • Προγράμματα Ε.Ε.
    • Αποτελέσματα Ερευνών
  • Κατηγορίες Άρθρων
    • 3η Ηλικία
    • ΑΜΕΑ
    • Ασφάλειες
    • Γυμναστήρια – Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
    • Διατροφή
    • Εποχιακά
    • Κοινωνικά Αγαθά
      • Ενέργεια
      • Ύδρευση
      • Υγεία
      • Εκπαίδευση
      • Μεταφορές
      • Τηλεπικοινωνίες
    • Κοινωνικά Θέματα
    • Οικονομία
    • Παραπλανητική Διαφήμιση
    • Περιβάλλον
    • Πρωτογενής Παραγωγή
    • Ταξίδια – Καταλύματα
    • Τεχνολογία
    • Τράπεζες
  • Καταναλωτές
    • Ενημέρωση – Συμβουλές
    • Νομοθεσία & Δικαιώματα Καταναλωτή
    • Ευρωπαϊκά Θέματα
    • Προσωπικά Δεδομένα
    • Ψηφιακά Δικαιώματα
    • Δικαίωμα Υπαναχώρησης
    • Οδηγός Καταναλωτή
    • Καταγγελίες – Παράπονα
    • Φόρμα Καταγγελίας
    • Φόρμα Εγγραφής Μέλους
  • Επικοινωνία
Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
Αρχική Αποτελέσματα Ερευνών

Έρευνα INKA: Διακοπές 2016

Δελτίο Τύπου 561/2016

INKA Από INKA
28 Ιουνίου, 2016
σε Αποτελέσματα Ερευνών, Δελτία Τύπου, Κοινωνικά Θέματα, Ταξίδια - Καταλύματα
0 0
A A
Έρευνα INKA: Διακοπές 2016

ΙΝΚΑ/ΓΟΚΕ-ΔΤ /561/28.06.2016

ΔΙΑΚΟΠΕΣ 2016

Έρευνα INKA:        

Το 80% των Ελλήνων σε σχέση με το 79% πέρυσι, Δεν θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές.

Περαιτέρω μείωση του χρόνου διακοπών της Ελληνικής οικογένειας.

Αγγίζουν το 2.550 Ευρώ τα έξοδα 15 ήμερών διακοπών 4  μελούς  οικογένειας.

Περισσότεροι από 80 στους 100 ‘Έλληνες χωρίς διακοπές το καλοκαίρι του 2016

AKOMA ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΕΞΟΧΙΚΟ ΤΟΥΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ

ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΑΝ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΕΦΕΤΟΣ ? Η ΚΥΡΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΗΤΑΝ ΠΛΑΚΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ? OYTE ΠΕΡΥΣΙ ΔΕΝ ΚΑΝΑΜΕ

 

Σε πρόσφατη πανελλαδική έρευνα του ΙΝΚΑ, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 3 Ιουνίου  – 27 Ιουνίου 2016, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 869 άτομα. Από τα 869 άτομα μόνο οι 174 θα κάνουν διακοπές το 2016.

ˉ       Περισσότεροι από ογδόντα τις εκατό Έλληνες καταναλωτές 80 στους 100 δήλωσαν ότι δεν προγραμματίζουν ούτε πιστεύουν ότι τελικά θα πραγματοποιήσουν διακοπές το καλοκαίρι του 2016.

ˉ       Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι: οικονομικοί λόγοι 77 %, επαγγελματική και εισοδηματική αστάθεια 13%, επαγγελματικές υποχρεώσεις και άλλοι λόγοι 10%.

Το μέρος καταγωγής και σπίτια φίλων κερδίζει έδαφος και ζωντάνια αφού εκεί θα στρέψουν το ενδιαφέρον τους οι Έλληνες τουρίστες.

Οι Έλληνες διαμένουν:

ˉ       σε φιλικό ιδιόκτητο σπίτι 42%,

ˉ       σε συγγενικό-φιλικό σπίτι 36%,

ˉ       σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το 22%.

 

Η διάρκεια των διακοπών όλης, οπό κοινού, της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο και τείνει να εξαλειφτεί.

Κατά το 2016, θα πραγματοποιήσει:

ˉ        4 ήμερες διακοπές το 42%,

ˉ       7 ημέρες το 26%,

ˉ       10 ήμερες το 20%,

ˉ       15 ήμερες το 11% και

ˉ       20 ήμερες μόλις το 1%.

Η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, οφείλεται κυρίως σε παράγοντες αποσυντονισμού του σύγχρονου Έλληνα, έντασης και οικονομικής δυσπραγίας, – δυσανάλογες και αντίστροφες με τον πραγματικό πληθωρισμό μειώσεις αμοιβών της μισθωτής εργασίας, συντάξεων, δώρων, επιδομάτων αδείας σε συνδυασμό με την παρεπόμενη ανάγκη για πρόσθετη εργασία αλλά και στην χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών τόσο μεταξύ γονέων όσο και κυρίως μεταξύ παιδιών και γονιών και στην ανεργία που αποτελεί τυφώνα σήμερα.

Παράλληλα, εξαφανίστηκε και η γνωστή διασπορά των διακοπών σε περισσότερες εποχές (π.χ. κατά τα εορταστικά 3ήμερα, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα κλπ).

Η θάλασσα συνεχίζει να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων με 80%, των προτιμήσεων, ενώ το βουνό κερδίζει  κάποιο έδαφος σε σχέση με παλαιότερες έρευνες συγκεντρώνοντας το 20%.

Τέλος οι εκτός Ελλάδας τουριστικοί προορισμοί φέτος θα μειωθούν σε ποσοστό κοντά στο 80%.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΝΚΑ το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας 4μελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 2.550 ευρώ.

Εξάλλου, η γενική εικόνα της φετινής έρευνας του ΙΝΚΑ, συμβαδίζει και με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών που πραγματοποιήθηκαν την τελευταία περίοδο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλους φορείς σύμφωνα με τις οποίες:

Οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται τώρα περισσότερο από πέρυσι πιο απαισιόδοξοι απ’ όλους τους Ευρωπαίους, οι οποίοι δεν φαίνονται λιγότερο απογοητευμένοι και όλο και περισσότεροι ακολουθούν την πορεία των Ελλήνων.

Οι Έλληνες καταναλωτές – πολίτες, εμφανίζονται απαισιόδοξοι για την εξέλιξη της οικονομίας και απογοητευμένοι από τις μειώσεις του εισοδήματος εργασίας η σύνταξης με μεγάλο αριθμό απευκταίων αποφάσεων.

Ψαλίδα αισχροκέρδειας

Σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες κάθε χρόνο έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών, για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές – συχνά εξοργιστικές – σε σχέση με τον μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας.

Το φαινόμενο αυτό, επαναλαμβάνουμε μονότονα κάθε χρόνο, πρέπει να αντιμετωπισθεί, με συντονισμένες ενέργειες της Πολιτείας (που συστηματικά υπνούται με όποιο κόμμα και αν κυβερνά και με την αριστερά σήμερα) και με αλλαγή της νοοτροπίας των τοπικών εποπτικών αρχών (κακώς εννοούμενη τοπικιστική αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι Έλληνες και κακώς εννοούμενη ‘εθνική’ αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι ξένοι).

 

Εκτός των τιμών όμως, σημαντικό πρόβλημα παρουσιάζεται στα ζητήματα της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και  της δημόσιας υγείας, όπου οι εξαφανίσεις των ήδη ανεπαρκών μηχανισμών ελέγχου, [αποσταθεροποιούν τον ΕΦΕΤ κάθε νέα κυβέρνηση], έχουν δημιουργήσει δυνατότητες περαιτέρω ασυδοσίας και κινδύνων, ιδιαίτερα για τους ευκαιριακούς επιχειρηματίες ,και τα  all in cluive .

«Επιχειρήσεις μιας χρήσης — Πελάτες μιας χρήσης

Η ουσιαστική έλλειψη σταθερών και δη μόνιμων δομών, πολιτικής και μηχανισμών αποτελεσματικής εποπτείας (και) στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα του τουρισμού οδήγησε την — παλιότερα – πιο προσιτή στους καταναλωτές Ελληνική τουριστική αγορά σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και αναντίστοιχης ή ακόμα και συχνά κακής,  ποιότητας.

.

Οι αιτίες αυτού του φαινόμενου είναι:

Οι ευκαιριακές επιχειρήσεις, οι οποίες στον τομέα του τουρισμού αντιπροσωπεύουν σήμερα, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από άλλους τομείς.

Οι επιχειρήσεις ή και οι επαγγελματίες που επενδύοντας στο εναλλασσόμενο της πελατείας υποβαθμίζουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ή ακόμα, επιβαρύνουν τις τιμές με εξαιρετικό υπερβολικό κέρδος.

Οι πρακτικές της “αρπαχτής’’ που εκδηλώνονται με αυξανόμενη και ανεξέλεγκτη τάση, προχωρά συχνά εντελώς ανεμπόδιστα ακόμα και με παραβάσεις των κειμένων διατάξεων του νόμου και του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι:

Αφενός να έχουν γίνει απαγορευτικές οι διακοπές στην Ελλάδα για πολλούς Έλληνες καταναλωτές έστω και οι ολιγοήμερες και αφετέρου, η στροφή των ξένων τουριστών – οι οποίοι είναι κατά κανόνα στόχοι προτεραιότητας και ευκολότερα “θύματα” των κακών πρακτικών  από  την  πλευρά  των  επιχειρήσεων  και  των  επαγγελματιών  –  προς  άλλους προορισμούς.

ˉ       Είναι χαρακτηριστικά τα αποτελέσματα που απέφεραν αυτές οι πρακτικές που συνεχίζονται από το Ολυμπιακό Καλοκαίρι – όπου εκδηλώθηκαν με τον πιο υπερβολικό τρόπο – και παραμένουν σαν πρακτικές που δεν έχουν κτυπηθεί και για τα επόμενα χρόνια.

ˉ       Τα παράπονα των καταναλωτών για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (κόστος μεταφοράς ΙΧ και ατόμου) κατά την φετινή θερινή περίοδο δημιουργούν ένα επί πλέον αίσθημα ανασφάλειας για την μετακίνησή τους, άρα και για την απροθυμία τους να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στα νησιά της Ελλάδας.

 

Η χώρα μας δυστυχώς, χαρακτηρίζεται πλέον διεθνώς, ως ιδιαίτερα ακριβός τουριστικός προορισμός .

Δεν είναι λοιπόν περίεργο γιατί οι καταγγελίες ξένων οι οποίες καταγράφονται από το ΙΝΚΑ έχουν συχνά την επωδό: ‘αγαπούμε την Ελλάδα, μας αρέσει πολύ, αλλά μας βασανίζει για να μπορούμε να ξανάρθουμε’.

ΕΝΑ ΑΛΛΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ ΤΟΥ ΙΝΚΑ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΟΡΓΙΟ ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ

ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΚΑΘΑΡΕΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΣΩΣΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Tags: ΔιακοπέςΈρευνα
ShareTweet
15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

13 Μαρτίου, 2025
Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

28 Φεβρουαρίου, 2025
Όχι άλλα Τέμπη

Όχι άλλα Τέμπη

27 Φεβρουαρίου, 2025
ΜΠΟΪΚΟΤAΖ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜEΡΑ ΤΕΤAΡΤΗ 

ΜΠΟΪΚΟΤAΖ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜEΡΑ ΤΕΤAΡΤΗ 

7 Φεβρουαρίου, 2025
Συνάντηση του νέου Υπ. Ανάπτυξης Τ. Θ. με μέλη του ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ

Συνάντηση του νέου Υπ. Ανάπτυξης Τ. Θ. με μέλη του ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ

26 Ιανουαρίου, 2025
ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ 17/1/23 – 11:00 – Πλατεία Κάνιγγος

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ 17/1/23 – 11:00 – Πλατεία Κάνιγγος

11 Ιανουαρίου, 2024
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Aπορρήτου
  • Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2025 Technical Support by Digilink.

Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
  • Αρχική
  • ΙΝΚΑ
    • Τι είναι το ΙΝΚΑ
    • Ιστορία – Όραμα – Στόχοι
    • Καταστατικό ΙΝΚΑ
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ενώσεις – Μέλη
  • Δελτία Τύπου
    • Συνεντεύξεις
    • Περιοδικά – Εκδόσεις
  • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Συλλογικές Αγωγές
    • Επιτροπές
    • Προγράμματα Ε.Ε.
    • Αποτελέσματα Ερευνών
  • Κατηγορίες Άρθρων
    • 3η Ηλικία
    • ΑΜΕΑ
    • Ασφάλειες
    • Γυμναστήρια – Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
    • Διατροφή
    • Εποχιακά
    • Κοινωνικά Αγαθά
      • Ενέργεια
      • Ύδρευση
      • Υγεία
      • Εκπαίδευση
      • Μεταφορές
      • Τηλεπικοινωνίες
    • Κοινωνικά Θέματα
    • Οικονομία
    • Παραπλανητική Διαφήμιση
    • Περιβάλλον
    • Πρωτογενής Παραγωγή
    • Ταξίδια – Καταλύματα
    • Τεχνολογία
    • Τράπεζες
  • Καταναλωτές
    • Ενημέρωση – Συμβουλές
    • Νομοθεσία & Δικαιώματα Καταναλωτή
    • Ευρωπαϊκά Θέματα
    • Προσωπικά Δεδομένα
    • Ψηφιακά Δικαιώματα
    • Δικαίωμα Υπαναχώρησης
    • Οδηγός Καταναλωτή
    • Καταγγελίες – Παράπονα
    • Φόρμα Καταγγελίας
    • Φόρμα Εγγραφής Μέλους
  • Επικοινωνία

© 2025 Technical Support by Digilink.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Επισκεφτείτε την Πολιτική Cookies.