• Πρόσφατα

Έρευνα INKA:

19 Ιουλίου, 2011
Ανάκληση τυριών Cheddar λόγω παρουσίας του μικροβίου Listeria Monocytogenes

Ανάκληση μπαρών πρωτεΐνης

17 Απριλίου, 2025
ΕΥΧΕΣ από τον πρόεδρο και το ΔΣ του ΙΝΚΑ

ΕΥΧΕΣ από τον πρόεδρο και το ΔΣ του ΙΝΚΑ

14 Απριλίου, 2025
Άλλο ένα ακριβό Πάσχα για τους πολίτες καταναλωτές 

Άλλο ένα ακριβό Πάσχα για τους πολίτες καταναλωτές 

13 Απριλίου, 2025
Όχι άλλο δούλεμα με τις τιμές των καυσίμων.

Όχι άλλο δούλεμα με τις τιμές των καυσίμων.

8 Απριλίου, 2025
Θέλουμε ελέγχους και όχι λόγια χωρίς ουσία

Θέλουμε ελέγχους και όχι λόγια χωρίς ουσία

3 Απριλίου, 2025
Όχι στην εισαγωγή αιγοπροβάτων στην Ελλάδα

Όχι στην εισαγωγή αιγοπροβάτων στην Ελλάδα

30 Μαρτίου, 2025
Kοινή δράση Συνήγορος του Καταναλωτή με την ΕΣΕΕ

Kοινή δράση Συνήγορος του Καταναλωτή με την ΕΣΕΕ

17 Μαρτίου, 2025
15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

13 Μαρτίου, 2025
Η Ε.Ε. αλλάζει τις προδιαγραφές των κινητών συσκευών προς όφελος των Καταναλωτών & του Περιβάλλοντος

Η Ε.Ε. αλλάζει τις προδιαγραφές των κινητών συσκευών προς όφελος των Καταναλωτών & του Περιβάλλοντος

12 Μαρτίου, 2025
Ανάκληση τυριών Cheddar λόγω παρουσίας του μικροβίου Listeria Monocytogenes

Ανάκληση τυριών Cheddar λόγω παρουσίας του μικροβίου Listeria Monocytogenes

8 Μαρτίου, 2025
Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

28 Φεβρουαρίου, 2025
Η ακρίβεια καλά κρατάει παρά τις διαψεύσεις της κυβέρνησης 

Η ακρίβεια καλά κρατάει παρά τις διαψεύσεις της κυβέρνησης 

27 Φεβρουαρίου, 2025
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Aπορρήτου
  • Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • Πολιτική Cookies
Παρασκευή, 9 Μαΐου, 2025
ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
  • Σύνδεση
  • Αρχική
  • ΙΝΚΑ
    • Τι είναι το ΙΝΚΑ
    • Ιστορία – Όραμα – Στόχοι
    • Καταστατικό ΙΝΚΑ
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ενώσεις – Μέλη
  • Δελτία Τύπου
    • Συνεντεύξεις
    • Περιοδικά – Εκδόσεις
  • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Συλλογικές Αγωγές
    • Επιτροπές
    • Προγράμματα Ε.Ε.
    • Αποτελέσματα Ερευνών
  • Κατηγορίες Άρθρων
    • 3η Ηλικία
    • ΑΜΕΑ
    • Ασφάλειες
    • Γυμναστήρια – Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
    • Διατροφή
    • Εποχιακά
    • Κοινωνικά Αγαθά
      • Ενέργεια
      • Ύδρευση
      • Υγεία
      • Εκπαίδευση
      • Μεταφορές
      • Τηλεπικοινωνίες
    • Κοινωνικά Θέματα
    • Οικονομία
    • Παραπλανητική Διαφήμιση
    • Περιβάλλον
    • Πρωτογενής Παραγωγή
    • Ταξίδια – Καταλύματα
    • Τεχνολογία
    • Τράπεζες
  • Καταναλωτές
    • Ενημέρωση – Συμβουλές
    • Νομοθεσία & Δικαιώματα Καταναλωτή
    • Ευρωπαϊκά Θέματα
    • Προσωπικά Δεδομένα
    • Ψηφιακά Δικαιώματα
    • Δικαίωμα Υπαναχώρησης
    • Οδηγός Καταναλωτή
    • Καταγγελίες – Παράπονα
    • Φόρμα Καταγγελίας
    • Φόρμα Εγγραφής Μέλους
  • Επικοινωνία
Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
  • Αρχική
  • ΙΝΚΑ
    • Τι είναι το ΙΝΚΑ
    • Ιστορία – Όραμα – Στόχοι
    • Καταστατικό ΙΝΚΑ
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ενώσεις – Μέλη
  • Δελτία Τύπου
    • Συνεντεύξεις
    • Περιοδικά – Εκδόσεις
  • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Συλλογικές Αγωγές
    • Επιτροπές
    • Προγράμματα Ε.Ε.
    • Αποτελέσματα Ερευνών
  • Κατηγορίες Άρθρων
    • 3η Ηλικία
    • ΑΜΕΑ
    • Ασφάλειες
    • Γυμναστήρια – Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
    • Διατροφή
    • Εποχιακά
    • Κοινωνικά Αγαθά
      • Ενέργεια
      • Ύδρευση
      • Υγεία
      • Εκπαίδευση
      • Μεταφορές
      • Τηλεπικοινωνίες
    • Κοινωνικά Θέματα
    • Οικονομία
    • Παραπλανητική Διαφήμιση
    • Περιβάλλον
    • Πρωτογενής Παραγωγή
    • Ταξίδια – Καταλύματα
    • Τεχνολογία
    • Τράπεζες
  • Καταναλωτές
    • Ενημέρωση – Συμβουλές
    • Νομοθεσία & Δικαιώματα Καταναλωτή
    • Ευρωπαϊκά Θέματα
    • Προσωπικά Δεδομένα
    • Ψηφιακά Δικαιώματα
    • Δικαίωμα Υπαναχώρησης
    • Οδηγός Καταναλωτή
    • Καταγγελίες – Παράπονα
    • Φόρμα Καταγγελίας
    • Φόρμα Εγγραφής Μέλους
  • Επικοινωνία
Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
Αρχική Δελτία Τύπου

Έρευνα INKA:

INKA Από INKA
19 Ιουλίου, 2011
σε Δελτία Τύπου
0 0
A A

Το 47 % των Ελλήνων σε σχέση με το 45% πέρυσι, Δεν θα κάνει καλοκαιρινές διακοπές.

Συνεχίζεται απελπιστικά η μείωση του χρόνου διακοπών της Ελληνικής οικογένειας.

Αγγίζουν το 3.300 Ευρώ τα έξοδα 15 ήμερών διακοπών 4 μελοΰς οικογένειας.

Περισσότεροι από 47 στους 100 \’Έλληνες χωρίς διακοπές το καλοκαίρι του 2008.

Σε πρόσφατη πανελλαδική έρευνα του ΙΝΚΑ, που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 7-11 Ιουνίου 2008, με τη μέθοδο των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, σε 600 άτομα,

ˉ περισσότεροι από σαράντα επτά στους εκατό Έλληνες καταναλωτές 47 στους 100 δήλωσαν ότι δεν προγραμματίζουν ούτε πιστεύουν ότι τελικά θα πραγματοποιήσουν διακοπές το καλοκαίρι του 2008.

ˉ Οι αιτίες για τη μη πραγματοποίηση των διακοπών είναι: οικονομικοί λόγοι 73%, επαγγελματικές υποχρεώσεις 20% και άλλοι λόγοι 7%.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας έρευνας, το 72% κάνει διακοπές σε ιδιόκτητο, συγγενικό ή φιλικό σπίτι.

Συγκεκριμένα οι Έλληνες διαμένουν:

ˉ σε από τα παλιότερα χρόνια ιδιόκτητο σπίτι 49%,

ˉ σε συγγενικό-φιλικό σπίτι 20%,

ˉ σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια το 31%.

Η διάρκεια των διακοπών όλης, οπό κοινού, της οικογένειας, φαίνεται ότι περιορίζεται όλο και περισσότερο.

Από αυτούς που θα κάμουν διακοπές κατά το 2008, θα πραγματοποιήσει:

ˉ 7 ήμερες διακοπές το 30%,

ˉ 10 ημέρες το 34%,

ˉ 15 ήμερες το 25 %,

ˉ 20 ήμερες το 6,5% και

ˉ 30 ήμερες μόλις το 1,5%.

Αυτή η αυξανόμενη σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, συναρτάται με ένα είδος γενικότερης αποδιοργάνωσης και ανασφάλειας του Έλληνα, οφείλεται κυρίως δε σε οικονομικούς παράγοντες, σε συνδυασμό με την παρεπόμενη ανάγκη για πρόσθετη εργασία) αλλά και σε κοινωνικούς παράγοντες, όπως, χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών, τόσο μεταξύ γονέων, κατ επέκταση άλλωστε περισσότερο μεταξύ παιδιών και γονιών. Παράλληλα, σε ένα μικρό ποσοστό οφείλεται και στην διασπορά των διακοπών σε περισσότερες εποχές (π.χ. κατά τα εορταστικά 3ήμερα, τα Χριστούγεννα, το Πάσχα κλπ).

Η θάλασσα συνεχίζει να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων με 75%, των προτιμήσεων, ενώ το βουνά \’κερδίζει\’ κάποιο έδαφος σε σχέση με παλαιότερες έρευνες συγκεντρώνοντας το 25%.

Τέλος οι εκτός Ελλάδας τουριστικοί προορισμοί φέτος θα συγκεντρώσουν λιγότερο από πέρυσι τις προτιμήσεις του 5% των καταναλωτών λόγω τιμής!.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΝΚΑ το ελάχιστο κόστος για διαμονή-διατροφή 15 ημερών μιας 4μελούς οικογένειας αγγίζει πλέον τα 3.300 ευρώ.

Η φετινή έρευνα του ΙΝΚΑ, δείχνει περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης δυνατότητας διακοπών, σε σχέση με τα αποτελέσματα της αντίστοιχης περυσινής (45% του 2007, 44% του 2006 αντί 41% του 2005 και 39,6% του 2004), παρά το γεγονός ότι η διάθεση των καταναλωτών κατά το 2007 είχε επηρεαστεί δυσμενώς από τα έκτακτα φαινόμενα και την ανησυχία από τις Εθνικές πυρκαγιές.

Η Ολυμπιακή τουριστική χρονιά του 2004, με τη γενική αντιμετώπιση των Ολυμπιακών Αγώνων Αθήνα 2004 ως ευκαιρίας μιας \’εφάπαξ αρπαχτής΄ το άφησε δυστυχώς σαν μόνιμο κουσούρι σε ένα εξαιρετικά μεγάλο μέρος των τουριστικών επιχειρήσεων της χώρας, πράγμα που οδήγησε αφενός σε παγίωση υπερβολικά αυξημένων τιμών και αφετέρου – ως αντίδραση – στην συνειδητή πλέον αυτοσυγκράτηση από την πλευρά των καταναλωτών.

Με την Αρ.Πρ. 21359/31.12.2007 του Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης, οι τιμές δωματίων στα ξενοδοχεία και καταλύματα, διατηρούνται σχεδόν στα ίδια περσινά επίπεδα του 2007 σχεδόν σταθερά από το 2004, παρότι πράγματι το σχετικός κόστος ΄΄συντήρησης και λειτουργείας΄΄  μεταβλήθηκε, πράγμα που δείχνει πως οι ξενοδόχοι έχουν ανάγκη την πληρότητα, αλλά και οι τουρίστες μπορούν και πρέπει να προτιμήσουν την αξιοπρεπή διαμονή, εάν βέβαια έχουν να την πληρώσουν.

Ψαλίδα αισχροκέρδειας

Σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες κάθε χρόνο έρευνες του ΙΝΚΑ, οι διαφορές τιμών, για το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία, στις τουριστικές περιοχές παρουσιάζουν θεαματικές διαφορές – συχνά εξοργιστικές – σε σχέση με τον μέσο όρο, της υπόλοιπης χώρας.

Το φαινόμενο αυτό πρέπει να αντιμετωπισθεί, με συντονισμένες ενέργειες της Πολιτείας και με αλλαγή της νοοτροπίας των τοπικών εποπτικών αρχών, (κακώς εννοούμενη τοπικιστική αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι Έλληνες και κακώς εννοούμενη \’εθνική\’ αντιμετώπιση εάν οι παραπονούμενοι είναι ξένοι).

Εκτός των τιμών όμως, σημαντικό πρόβλημα παρουσιάζεται στα ζητήματα της ποιότητας, της εξυπηρέτησης και  της δημόσιας υγείας, όπου οι αποδυναμώσεις των ήδη ανεπαρκών μηχανισμών ελέγχου, έχουν δημιουργήσει δυνατότητες περαιτέρω ασυδοσίας και κινδύνων, ιδιαίτερα για τους ευκαιριακούς επιχειρηματίες.

«Επιχειρήσεις μιας χρήσης — Πελάτες μιας χρήσης

Η επί πολλά συνεχόμενα έτη ουσιαστική έλλειψη πολιτικής και μηχανισμών αποτελεσματικής εποπτείας (και) στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα του τουρισμού οδήγησε την — παλιότερα – πιο προσιτή στους καταναλωτές Ελληνική τουριστική αγορά σε μια νέα εποχή υψηλού κόστους και αναντίστοιχης ή ακόμα και συχνά κακής ποιότητας και υποβαθμιστικής συμπεριφοράς.

Το κύρια χαρακτηριστικά αυτού του φαινόμενου είναι:

Οι ευκαιριακές επιχειρήσεις, οι οποίες στον τομέα του τουρισμού αντιπροσωπεύουν σήμερα, πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από άλλους τομείς.

Οι επιχειρήσεις ή και οι επαγγελματίες που επενδύοντας στο εναλλασσόμενο της πελατείας υποβαθμίζουν την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ή ακόμα, επιβαρύνουν τις τιμές με εξαιρετικό υπερβολικό κέρδος

Οι πρακτικές της \”αρπαχτής’’ που εκδηλώνονται με αυξανόμενη και ανεξέλεγκτη τάση προχωρά συχνά εντελώς ανεμπόδιστα ακόμα και με παραβάσεις των κειμένων διατάξεων του νόμου.

Η καταπληκτική υποβάθμιση της συμπεριφοράς των υπαλλήλων, σερβιτόρων κ.α. προσωπικού στα σημεία εστίασης και τουριστικής περιήγησης.

Δεν υπάρχει πλέον η διακριτική απόσταση, παρά το πεταχτό πιάτο στο τραπέζι και οι τρεχαλίτσες να προλάβουν, ατημέλητοι και βιαστικοί.

Δεν αισθάνεσαι ότι σε περιποιούνται, σου δείχνουν ότι σε χρησιμοποιούν αποκλειστικά εισπρακτικά.

Το τελικό αποτέλεσμα είναι:

Αφενός να έχουν γίνει απαγορευτικές η και δυσάρεστες, ΟΙ διακοπές για πολλούς Έλληνες καταναλωτές έστω και οι ολιγοήμερες και αφετέρου, η στροφή των ξένων τουριστών, – οι οποίοι είναι κατά κανόνα στόχοι προτεραιότητας και ευκολότερα \”θύματα\”, των κακών πρακτικών  από  την  πλευρά  των  επιχειρήσεων  και  των  επαγγελματιών,  –  προς  άλλους προορισμούς.

Τα παράπονα των καταναλωτών για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες (κόστος μεταφοράς ΙΧ και ατόμου) κατά την περσινή θερινή περίοδο δημιουργούν ένα επί πλέον αίσθημα ανασφάλειας για την μετακίνησή τους, άρα και για την απροθυμία τους να προγραμματίσουν τις διακοπές τους στα νησιά της Ελλάδας.

Είναι απίστευτη η αστάθεια μεταξύ κράτησης, τιμής και παραλαβής ακτοπλοϊκού εισιτηρίου, ενώ τα γραφεία των πρακτορείων δεν διαθέτουν ταμπλώ on line για την επιλογή από τον πελάτη.

Η χώρα μας δυστυχώς, χαρακτηρίζεται πλέον διεθνώς, ως ιδιαίτερα ακριβός τουριστικός προορισμός.

Δεν είναι λοιπόν περίεργο γιατί οι καταγγελίες οι οποίες καταγράφονται από το ΙΝΚΑ έχουν συχνά την επωδό: \’αγαπούμε την Ελλάδα, μας αρέσει πολύ, αλλά δεν μπορούμε πια να ξανάρθουμε εδώ\’.

Οι διακοπές στην Ελλάδα πρέπει να μην φαίνονται σαν κερδοσκοπική παγίδα, πρέπει να αποκτήσουν ξανά την μαγεία τους, την ποιότητα και την αξιόπιστη φιλικότητα.

Τηλέφωνα ανάγκης: ΕΟΤ 1571, Τουριστική Αστυνομία 1572, Υπ. Τουρισμού 210 8707000 Πληροφορίες Τηλ.: 210 3310392, 210 3310716, 210 3310347, Προϊστάμενος : 210 3310529

Fax : 210 3310640.

Για περισσότερες πληροφορίες κατεβάστε το αρχείο

Tags: ΙΝΚΑ
ShareTweet
15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

15 Μαρτίου παγκόσμια ημέρα καταναλωτή

13 Μαρτίου, 2025
Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

Αίτηση ακυρώσεως ΔΙΚΑΠ κατά Υπουργείου Ανάπτυξης για την πιστοποίηση καταναλωτικών οργανώσεων

28 Φεβρουαρίου, 2025
Όχι άλλα Τέμπη

Όχι άλλα Τέμπη

27 Φεβρουαρίου, 2025
ΜΠΟΪΚΟΤAΖ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜEΡΑ ΤΕΤAΡΤΗ 

ΜΠΟΪΚΟΤAΖ 19 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΗΜEΡΑ ΤΕΤAΡΤΗ 

7 Φεβρουαρίου, 2025
Συνάντηση του νέου Υπ. Ανάπτυξης Τ. Θ. με μέλη του ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ

Συνάντηση του νέου Υπ. Ανάπτυξης Τ. Θ. με μέλη του ΙΝΚΑ-ΓΟΚΕ

26 Ιανουαρίου, 2025
ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ 17/1/23 – 11:00 – Πλατεία Κάνιγγος

ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ 17/1/23 – 11:00 – Πλατεία Κάνιγγος

11 Ιανουαρίου, 2024
  • Όροι Χρήσης
  • Πολιτική Aπορρήτου
  • Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων
  • Πολιτική Cookies

© 2025 Technical Support by Digilink.

Χωρίς Αποστέλεσμα
View All Result
  • Αρχική
  • ΙΝΚΑ
    • Τι είναι το ΙΝΚΑ
    • Ιστορία – Όραμα – Στόχοι
    • Καταστατικό ΙΝΚΑ
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Ενώσεις – Μέλη
  • Δελτία Τύπου
    • Συνεντεύξεις
    • Περιοδικά – Εκδόσεις
  • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Δράσεις – Εκδηλώσεις
    • Συλλογικές Αγωγές
    • Επιτροπές
    • Προγράμματα Ε.Ε.
    • Αποτελέσματα Ερευνών
  • Κατηγορίες Άρθρων
    • 3η Ηλικία
    • ΑΜΕΑ
    • Ασφάλειες
    • Γυμναστήρια – Ινστιτούτα Αδυνατίσματος
    • Διατροφή
    • Εποχιακά
    • Κοινωνικά Αγαθά
      • Ενέργεια
      • Ύδρευση
      • Υγεία
      • Εκπαίδευση
      • Μεταφορές
      • Τηλεπικοινωνίες
    • Κοινωνικά Θέματα
    • Οικονομία
    • Παραπλανητική Διαφήμιση
    • Περιβάλλον
    • Πρωτογενής Παραγωγή
    • Ταξίδια – Καταλύματα
    • Τεχνολογία
    • Τράπεζες
  • Καταναλωτές
    • Ενημέρωση – Συμβουλές
    • Νομοθεσία & Δικαιώματα Καταναλωτή
    • Ευρωπαϊκά Θέματα
    • Προσωπικά Δεδομένα
    • Ψηφιακά Δικαιώματα
    • Δικαίωμα Υπαναχώρησης
    • Οδηγός Καταναλωτή
    • Καταγγελίες – Παράπονα
    • Φόρμα Καταγγελίας
    • Φόρμα Εγγραφής Μέλους
  • Επικοινωνία

© 2025 Technical Support by Digilink.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση cookies. Επισκεφτείτε την Πολιτική Cookies.